برگزاری کمیته التور در سالن سلامت

برگزاری کمیته التور در سالن سلامت

کمیته التور شهرستان سمنان درتاریخ 12/2/95 در سالن سلامت برگزار شد.

کمیته التور شهرستان سمنان درتاریخ 12/2/95 در سالن سلامت برگزار شد. با عنايت به اهميت بيماريها ی منقله از راه آب و غذا کمیته التور برون بخشی شهرستان سمنان برگزار شد. پس از قرائت آیاتی چند از کلام ا... مجید ،باجان کارشناس بیماریهای شهرستان سمنان به بیان خیر مقدم و اهداف کمیته پرداخت.وی گفت: "مبنای پیشگیری از بیمارهای منتقله ازراه آب و غذا براساس نظام مراقبت بوده و طبق دستورالعمل کشور ی انجام میشود.طغیان بیماری عبارت است از وجود 2 نفر یا بیشتر از یک منبع غذایی یا آب آشامیدنی استفاده نمایند و علائم مشترکی را داشته باشند.طغیان مقدمه اپیدمی محسوب میشود.حد انتظار نمونه برداری التور برای مراکز سلامت تعریف شده و تعداد نمونه برداری التور در سال گذشته 1043 مورد بوده است." مهندس دارایی مسئول واحد مهندسی بهداشت محیط نیز به بیان عملکرد ان واحددرسال 94 پرداخت و تلاش بازرسین بهداشت محیطی را مستمر و پیگیرانه اعلان نمود.بازدید از اماکن تهیه ، توزیع و فروش مواد غذایی فعال بوده و شهرستان سمنان باداشتن تعداد استخرهای شنای بیشتر از سایر شهرستانهای استان سمنان نیز مورد بازدید بازرسین بوده و از نظر کلر سنجی، کدورت سنجی و سایر موازین بهداشتی بازدید میشوند.تعداد افراد آموزش دیده در کلاسهای بهداشت اصناف در سال 94 ،2336 نفربا در صد 06/70میباشند. نمایندگان ادارات شهرستان نظرات و پیشنهادات خودرا در مورد این کمیته ایراد نمودند. درپایان واحد آموزش توضیحاتی را مبنی بر خودمراقبتی سازمانی (مرحله دوم)و نمایش کلیپ مربوطه ارائه دادند.
  • کد خبر : 7369
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی