کمپین شیر مادر در تاریخ 11/5/95 برگزار گردید.

کمپین شیر مادر در تاریخ 11/5/95 برگزار گردید.

به مناسبت هفته ملی ترویج تغذیه با شیر مادر ( 16-10 مرداد ماه ) ، در تاریخ 11/5/95 ، کمپین شیر مادر توسط واحد سلامت خانواده در محل سالن آموزش مرکز بهداشت شهرستان سمنان برگزار گردید.

به مناسبت هفته ملی ترویج تغذیه با شیر مادر ( 16-10 مرداد ماه ) ، در تاریخ 11/5/95 ، کمپین شیر مادر توسط واحد سلامت خانواده در محل سالن آموزش مرکز بهداشت شهرستان سمنان برگزار گردید. در این همایش که با حضور 70 نفر از مادران باردار- مادران شیرده- رابطین سلامت و تعدادی از مراقبین سلامت مراکز سلامت تشکیل گردید، ابتدا سرکار خانم دکتر دوست محمدی مسئول واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان ضمن خیر مقدم توضیحاتی در خصوص هفته ملی شیر مادر و اهداف و شعار این هفته " 1000 روز طلایی : مهر مادر، شیر مادر " ارایه نمودند، و گفتند این 1000 روز از شروع بارداری تا پایان 2 سالگی ( 270 روز بارداری و 730 روز اول عمر ) است که به طور مستقیم در سلامت فرد تاثیر خواهد گذاشت. از جمله این که 70% رشد مغزی هر انسان در این 1000 روز اتفاق می افتد. در ادامه سرکار خانم دکتر اقوامی، مدرس کشوری شیر مادر در مورد مزایای شیر مادر- روش صحیح تغذیه با شیر مادر- تغذیه نوزادان نارس و ... مطالبی را ارائه نمودند. ایشان همچنین گفتند: تغذیه انحصاری با شیر مادر امکان ابتلاء به عفونت های حاد تنفسی را تا 5 برابر، و احتمال مرگ ناشی از این بیماری ها را تا 4 برابر کاهش می دهد. و احتمال مرگ و میر ناشی از عفونت های گوارشی و بیماری های اسهالی تا 25 برابر کمتر از شیر خوارانی است که از شیر مصنوعی تغذیه می کنند. ایشان در ادامه گفتند تغذیه با شیر مادر منجر به ایجاد رابطه عاطفی مستحکم و دوطرفه بین مادر و فرزند و هم موجب اعتماد به نفس در مادر می گردد. و همچنین احتمال اختلالات رفتاری در کودک بسیار کاهش پیدا می کند و این کودکان در آینده از تعادل روانی مناسب تری برخوردارند. در ادامه برنامه از مادران موفق در شیردهی که از مراکز سلامت معرفی شدند، تقدیر به عمل آمد و به 5 نفر از این مادران کارت هدیه تقدیم گردید. و در انتهای برنامه مجموعه آموزشی در ارتباط با شیر مادر و مهارت های فرزند پروری به همه حاضران اهدا شد.
  • کد خبر : 8675
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی