کارشناسان مرکز بهداشت و بیماران سرطانی دررسانه رادیو

کارشناسان مرکز بهداشت و بیماران سرطانی دررسانه رادیو

کارشناسان مرکز بهداشت و بیماران سرطانی، مردم را باراههای ابتلا به سرطان آگاه کردند.

کارشناسان واحد بیماریها و بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان سمنان بمناسبت هفته پویش ملی سرطان(7-1بهمن) باحضور درموسسه خیریه آبشار عاطفه ، مددجویان و پرسنل این موسسه رابه راههای پیشگیری و ابتلابه بیماری آگاه کردند.

 سرطانهای شایع مانند سرطان سینه، پروستات، سرطان دهان(لثه و زبان)علام بیماری ، راههای خودمراقبتی ، برنامه غذایی صحیح و اصلاح شیوه زندگی ، پرهیز از مصرف بیش از حد نمک، راههای سلامت دهان و دندان،پرهیز از خوددرمانی بیماریهای دهان و دندان و لثه جهت عزیزان آموزش داده شد.

دوری از سیگار و قلیان و عدم معرض قرار گرفتن با آنها،مصرف 5 وعده میوه وسبزی درروز،کنترل وزن،عدم مصرف الکل و مواد مخدر،مهربانی باخود، دیگران و محیط زیست، تحرک بدنی روزانه 30 دقیقه ،کاهش مصرف نمک، قندو شکر و روغن ،مصرف کرم ضد آفتاب و پوشش مناسب پوست ،شناخت آلاینده های سرطانزا و آشنایی با علائم هشداردهنده سرطان درپویش ملی سرطان مهم تلقی میگردند.

 

 رسانه رادیو نیز اقدام به گفتگوی خبری از مدرسین و تعدادی بیماران سرطانی نمود تامردم بااین بیماری آشناشوند.

  • کد خبر : 15873
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی